lørdag 21. februar 2009

Fôret kjole i lin







Hadde mange tanker om den første ordentlige kjolen jeg skulle sy...
Jeg fant mønsteret i Burda nr 2/2009, sydd i str 122. Brukte et herlig linstoff som jeg har hatt liggende en stund, kjøpt på Åhlens. Til fôr brukte jeg et natur-farget ensfarget stoff, kjøpt på Ikea for flere år siden. Jeg sydde på kroklisser rundt halsen og nederst på kjolen. Det var ikke fôr i mønsteret, så det var en liten utfordring... Jeg sydde på et "lag" med stoff i tillegg på fôret, ca 25 cm nedenfra, slik at kjolen skulle bli ekstra "fluffy".

4 kommentarer:

frkrekling sa...

Å gurimeg så fiiiiiiiin den ble!!! Så flink du har vært med fór og greier!

Nyyyydelig stoff!

Anonym sa...

Så flott kjole! Aldeles nydelig stoff!

Denne kan du være godt fornøyd med!

citten sa...

Var jo en lekker kjole med et nydelig stoff. Heldig lita jente som får kose seg med den!

Flink du har vært :)

Monica sa...

OJJJ den lin kjolen var bare kjempeflott!